Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου



Συνολικές προβολές σελίδας

Επιμέλεια ακροβάτης. Από το Blogger.
Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Η αίθουσα κλιματίζεται: Λόλα



Μία από τις ταινίες διαμάντια του ελληνικού κινηματογράφου! Από τις καλύτερες ταινίες του Ντίνου Δημόπουλου, ο οποίος ενώ ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός σε ρόλους ζεν-πρεμιέ, εξελίχτηκε σε έναν από τους πιο αξιόλογους σεναριογράφους, συγγραφείς και σκηνοθέτες της εγχώριας βιομηχανίας. Αυτοδίδακτος σκηνοθέτης προσέφερε πάνω από πενήντα ταινίες που συνδύαζαν, χωρίς εξαιρέσεις, την τέχνη και την αισθητική με την εμπορική επιτυχία. Η Λόλα αποτελεί μια από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες του, ανάμεσα στα «Στουρνάρα 288» (1959), «Μανταλένα» (1960), το οποίο τιμήθηκε στην Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με τα βραβεία σεναρίου,
α’ γυναικείου ρόλου και β’ ανδρικού ρόλου για τον Παντελή Ζερβό, ενώ συμμετείχε και στο Φεστιβάλ των Καννών του 1961, «Κοινωνία ώρα μηδέν» (1966), «Οι κυρίες της αυλής» (1966) και «Πυρετός στην άσφαλτο» (1966).


Στη «Λόλα» χειρίζεται ένα επίκαιρο κοινωνικό ζήτημα πλαισιωμένο με αρχοντιά από τα κινηματογραφικά όρια και περιθωρια της εποχής.Οι κριτικοί ξετρελάθηκαν και το κοινό επιφύλαξε την καλύτερη υποδοχή για τη «Λόλα» του Ντίνου Δημόπουλου. Το 1964, το όνομα–φωτιά της Τρούμπας, το κορίτσι που είναι παγιδευμένο μέσα στο βούρκο της αμαρτίας από τον Στέλιο γέμισε τις κινηματογραφικές αιθουσες. Η Τζένη Καρέζη είναι στα καλύτερά της, πιο γοητευτική από ποτέ, ο Νίκος Κούρκουλος, άντρας του υποκόσμου, μονομαχεί για τα μάτια της μόνο με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο και η Βίκυ Μοσχολιού κάνει το ντεμπούτο της τραγουδώντας το «Του ήλιου σβήστηκε το φως» του Σταύρου Ξαρχάκου.

Η Τρούμπα, η κακόφημη συνοικία του λιμανιού, προσέφερε ελπίδα και όνειρα σε πολλές φτωχές γυναίκες που ήταν όμως καλόκαρδες και αξιοπρεπείς. Η Λόλα σαγηνευτική αλλά και σκληρή πρωταγωνιστεί σε μία παρακμιακή αλλά πολύ αληθινή ιστορία και το όνομά της άφησε εποχή. Όπως και η τελευταία σκηνή της ταινίας που θεωρείται πλέον από τις πιο φημισμένες του ελληνικού κινηματογράφου. Ανάμεσα στον καπνό από τα τσιγάρα και τη διαθφορά των θαμώνων ενός κακόφημου καμπαρέ, η τιμή, η αγάπη και η ηθική διασώνονται από ανθρώπους που είναι αυθεντικοί και αληθινοί.

Υπόθεση: Ύστερα από τρία χρόvια στη φυλακή, o Αρης είvαι ελεύθερoς. Καvείς δεv τov περιμέvει, αλλά oι "φίλoι" τoυ στηv Τρoύμπα αvησυχoύv επειδή ήταv υπεύθυvoι για τη φυλάκισή τoυ. Ο Αρης, όμως, δεv έχει σκoπό vα εκδικηθεί καvέvαν. Θέλει μόvo vα μάθει αv αvάμεσα σε αυτoύς πoυ τov
πρόδωσαv ήταv και η Λόλα, μια κoπέλα πoυ τραγoυδά και κάvει "κovσoμασιόv" στo κέvτρo τoυ Στέλιoυ. Ο Αρης θέλει vα ξεφύγει η Λόλα απ αυτό τo κύκλωμα αλλά σ αυτό έχει αvτιρρήσεις o Στέλιoς, πoυ είvαι ερωτευμέvoς μαζί της. Ο τελευταίoς αvαθέτει στov Μαύρo vα βγάλει από τη
μέση τov Αρη. Η Λόλα πρoσπαθεί vα απoτρέψει τη σύγκρoυση τoυ Αρη με τov Μαύρo. Ο Άρης όμως πιστεύει ότι αυτός είvαι o μόvoς τρόπoς για vα ξεκαθαρίσoυv τα πράγματα... 
πηγή

Δείτε ολόκληρη την ταινία εδώ.